söndag 15 maj 2011

Hacke på spettshumör.

Det var dags att ta ut Stiga på en åktur. Idag var han på humör och startade på tredje försöket. Vi surrade runt i trädgården och störde grannarna efter bästa förmåga så här på söndagsförmiddagen. Ja, jag vet att tidpunkten var illa vald mitt i bästa gudstjänsttid. Men enstaka hotade med att göra mig sällskap så det gällde att skynda på. Vi hann nästan färdigt innan hon vann kampen för en stund. Jag gav inte upp, så fort enstaka slutade med sitt skvättande var jag på banan igen. Hustrun stack ut näsan och vädrade och tyckte att det nyklippta gräset luktade gott.
Råkade titta förbi myrstacken och såg att myrorna hade fått en ny fiende. Vad den här filuren gör där vet jag inte, men jag misstänker att han äter myrägg. Efter en stund fick Hackspetten konkurrens av en Gröngöling. Den var betydlig mer aggressiv, men skygg. Jag lyckade inte med att få den på bild.


Ett rejält hål i stacken. Undrar om myräggen är extra kryddade av mina groggar. Kanske är det därför spettarna slåss om dom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar