fredag 13 maj 2011

Fredagen den 13:e

Fredagen den 13:e är en dag som alla är lite reserverade inför. Även jag. Började morgonen med att sätta ner en fot i golvet och kollade om den stod kvar. Kollade sedan på hustrun om hon såg normal ut. Hon såg ut till att sova väldigt gott. Allt tycktes vara okej. Men när jag tänker efter har jag nog inte haft någon vidare otur på just fredagen den 13:e. Jag har till och med fått ett underbart barnbarn på en fredag den 13:e för ungefär 8 år sedan. Så jag kan inte klaga. Istället sprider jag mina otursdagar jämt över hela året. De kan bli rätt så många ibland. Känns som om det liknar England, 300 regndagar om året.
Min svägerskas dotter Q utbildar sig till PT (personlig tränare). Hustrun har pratat med henne idag om mig. Nu får jag det hett om öronen och kalla fötter och mindre socker i kaffet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar