onsdag 4 maj 2011

Nästa fynd är mitt.

Jag är road av att läsa tidskriften Det Bästa. Där kan man hitta intressanta artiklar om det mesta och även roliga historier. Det föranleder mig att leta efter loppisar när jag kommer till nya orter. Ofta kan man få Det Bästa för en krona stycket. Idag var jag i Skara och där hittade jag två olika loppisar. Varav den ena visade sig ha tämligen många exemplar av den åtråvärda tidskriften. Jag rensade hyllan. Expediten höjde på ögonbrynen. Det blev en helkasse full, så nu har jag att läsa.




Det är fantastiskt vad mycket det finns på loppisar som kanske aldrig ens är använt. Igår var jag i Gamleby på en loppis och letade tidskrifter. Där hittade jag ett par nya herrskor av finare kvalitet. Kunden bredvid mig kommenterade dem med orden "det där är ett fynd, de kostar över 1 000 kronor i skoaffären". Just den här dagen hade hustrun lyckats låna mitt bankkort och i plånboken fanns bara en hundralapp. Typiskt när man hittar någonting som passar så bra. Istället tipsade en jag arbetskamrat som skulle dit idag. Och han var där, men skorna var försvunna.
På antikrundan kan vi ofta se att någon har fyndat på en loppis och dessa second hand butiker upplever en ny vår. Så jag kutar vidare bland fyndlådorna i hopp om att nästa fynd mitt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar