söndag 8 maj 2011

Slit och släp

Tidigt i säng lördag kväll, vaknade alltså tidigt söndag morgon. Funderade på om jag kunde ställa mig upp eller om jag skulle behöva krypa ut i köket. Efter vissa gympaövningar i sängen kravlade jag mig ur bingen. Och jag kunde gå på mina ben. Jag hotade min kropp med att den idag skulle få en ny omgång. Efter en stärkande frukost var jag på gång.
Solen sken och svetten lackade redan före elvakaffet. Planen var att det skulle bli fika på altanen. Nu blev det inte riktigt så, men jag drack mitt kaffe sittandes på altangolvet med fötterna på marken. Skruvdragaren var tröttare än vad jag var och en ny ringdes in. Leveransen kom och arbetet återupptogs. Någon gång på eftermiddagen drog jag åt den sista skruven. Genast var hustrun på gång. Nu skulle altanen möbleras. Förslagen bara haglade över mig. Jag värjde mig genom att draga mig tillbaka krypandes och jämrandes mot sovrummet. Gud nåde SMHI om inte sommaren blir vacker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar