lördag 16 april 2011

Bag in box med prostataproblem

Fann några märkliga mörka fläckar på golvet i köket. Kan det vara en skadad kattass? Undrade vad Snuttalisa skulle säga. Risken för stora utlägg från mitt Kunta Kinto Konto var överhängande. Översyn av lurvetussarna var nödvändig. Men var befann dom sig? Alla kända sovplatser uppsöktes och upphittade tassar kontrollerades. Samtliga blev godkända i besiktningen och jag återvände till köket.
Fläckarna var tre till antalet och koncentrerade till ett litet område nedanför köksbänken. Det verkade inte vara något större blodbad. Glasögon på och ner på knä med en våt trasa i beredskap. Envisare fläckar får man leta efter. Efter en del gnuggande blev jag riktigt fundersam, men så kom jag på att det är här som husse och matte har sin utskänkning. Förklaringen var en bag in box med tydliga prostataproblem. Med tanke på min inställning och min ålder så funderade jag på om det var något mer jag skulle göra när jag ändå var här nere.


Medan jag ligger där kliver hustrun in; "Tänker du äntligen spika fast golvlisten".  Vad det inte det jag trodde. Det enda jag kunde göra var att hålla masken. Så var den dagen förstörd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar