lördag 14 maj 2011

Timber!

Morgonnyheterna började med att berätta om ett knivmord, vilket omedelbart följdes av ett meddelande att var fjärde gris omkommer i späd ålder. Detta var väl ändå snudd på nyhetstorka. I morgon kanske vi får veta hur många grävlingar som har dött i trafiken. Själv har jag under de senaste dagarna räknat till tio.
Efter en god frukost tog jag tag i dagens åtaganden. Först på programmet stod byte av några brädor i fasaden. Vilket innebar även målning. Detta var redan från början klabbigt. Mot slutade hade jag till och med klabbat ner hustrun. Albin kom också för att underhålla sin morfar. Han medförde fotboll, cykel och ett antal grävmaskiner. Förstås ville han att morfar skulle vara med och leka. Efter lite fotbollsspel kunde det bli fikadags med kaffe och glass.
Takstolar skulle förlängas och nya brädor hämtas. Jag kliver upp på en bock för nå de aktuella brädorna. Naturligtvis kliver jag fel, ramlar i backen och får bräderna över mig. Tur att det var bakom boden så att ingen såg mig, för det tog en stund att kravla mig upp. Funderade på att ta en paus när jag ändå låg ner. Efter några felsågningar och böjda spikar var arbetet till sist klart och hustrun imponerad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar