söndag 6 maj 2012

Inget sommarlov




Jaha nu skall det vara vår, nästan sommar och alla har bråttom med sina göromål utomhus. Det grävs, spikas, klipps och donas så hjärtinfarkterna hänger som en gloria över dom. Jag har också halkat in på den vägen. Här har det handlats plantor, buskar och rosor som skall ha vatten varje kväll. Hur dum får man bli? Jag som kan sträcka mig till att klippa gräset och plocka utav det goda som går att stoppa i munnen på sin höjd. Nä, det måste vara solen som har tagit för mycket på skallen. Har skaffat mig en ny fjälla som vanligt varje år när solen tittar fram. Att jag inte lär mig och när den har försvunnit så är jag där igen. Det är bäst att hålla sig i skuggan bakom snickarboden.


Såg att myrorna gjort en ny attack mot min tomt. Dom hade krupit upp på väggen men då hämtade jag en grogg  blandad med fan och lite till som jag slog i deras bo och vips så var dom borta. Sedan bönade och bad jag  för att Stiga skulle starta efter vinterdvalan. Men han var inte på humör. Efter ny bensin och startgas gick det en stund. Jag hann med det värsta innan han la av för dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar