torsdag 14 april 2011

Karlsson på Taket flyger igen

Så fel det blev. Idag var det Snuttalisa som väckte mig. Hon höll på att klä på sig och det var redan ljust ute. Latmasken höll kvar mig i sängen, funderade på att ligga kvar en timma till. Varför har jag inte hört någon katt i natt? Vid något tillfälle tyckte jag mig höra ett hoande uppe ifrån skogen. Kan det ha varit Helge som satt och ugglade?
Under frukosten föll det mesta ur mina händer. Och när jag slog mig ner vid min morgonpatiens krockade mitt trötta huvud med lampan som hängt på samma plats i tio år. Taklampa blev pannlampa. Allt är katternas fel som har frångått sina principer. Ska jag inte heller kunna lita på dom nu. Vad smörjde de kråset med ute i natt? Undrar om någon granne har börjat ställa ut kattmat? Ska han sno idén med Baja-Majan också?


Strax utanför Vimmerby stötte jag på Karlsson på Taket som fått vind i seglen. För säkerhets skull lägger jag in ett bildbevis så att ni inte tror att jag har sett i syne efter krocken med taklampan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar