tisdag 19 april 2011

Khadaffis marktrupper anfaller

Vaknade strax efter tre i vanlig ordning och lyssnade på radio P 4 i mobilen. De ville ha nya förslag på namn på programmet, men jag kom inte på något slagfärdigt. Helge ugglade som vanligt i sitt träd, undrade vad han hade på menyn. Själv skulle jag kunna tänkt mig en god ostmacka och ett glas mjölk, men då riskerar jag väl en viktuppgång och får ränna runt ännu mer efter Snuttalisa. Jag har fullt upp med att hänga med när hon är på gång. Sen ska hon ju snacka under tiden. Jag blir så trött.
På förmiddagen satt jag utanför friggeboden och upptäckte att myrorna anföll på nytt. Deras stridsmoral verkade tydligen vara av modell Khadaffi. Smyger sig på i bakhåll när man minst anar det. Men de håller sig till marktrupper än så länge. Bäst att passa på medan de har lämnat fortet. Jag ska blanda till en riktig återställare med Anticimex stuk. Om det inte räcker kanske jag kan fixa en tsunami så att hela stacken försvinner ner i dammen. Men det blir synd om grodorna, så jag får nog röka ut myrorna.
Men å andra sidan har jag semester och det är stilla veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar