torsdag 21 april 2011

Till stan i alla fall

En tur ut i trädgården. Jag funderar på vad jag retar mig mest på och det är mycket det. Här ser så slarvigt ut. Och det är mycket jobb. Undrar om jag orkar med så mycket idag. Kanske går det att tända en brasa. Men det blåser väl för mycket. Hmm, kan nog börja med att trycka i mig en kopp kaffe till, men hur många har jag egentligen redan druckit i ivern att stanna inomhus? Näh, det blir nog bäst att vänta en stund.
Lutade mig mot krattan. Sägs vara av hängbjörk, det är väl därför de är så sköna att hänga på. Kom att tänka på två kommunalarbetare som arbetade på rad efter varandra. Den ene grävde en grop och den andre fyllde igen. En förbipasserande undrade vad de hade för sig. Svaret blev att de planterade träd, men att han som skulle sätta ner träden råkade vara sjuk denna dag.
Hustrun är sur på mig för att jag tar socker i kaffet och påstår att jag är sockerberoende. Jag nekar till detta och då påminner om mig om alla kakor som jag brukar köpa när jag är ute och åker. Men jag försvarar mig med att det inte är några kakor utan bakverk. Det är en viss skillnad det!
Ett gott vin skulle sitta fint till påskhelgen, men jag iddes inte åka till stan. Ringde istället sonen som lyckligtvis var på väg till den rätta butiken. Han inhandlade det eftersökta och jag skulle sedan hämta det när pojkvaskern kommit från jobbet.
Ett par timmar senare sätter jag mig så i bilen för att hämta drycken. MEN när han äntligen kommer har han glömt vinet på jobbet i stan. Så fick åka till stan i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar