fredag 20 maj 2011

Jätteknölkalla.

Hörde talas om en växt som har en doft som är en odör. Jätteknölkalla heter den visst. Den tycks finnas på mitt jobb också. Den har säkert varit på besök på vår toalett. Andnöd inträder så fort man har öppnat dörren. Samma knöl tycks dyka upp när jag och sonen jobbar med renoveringar längst in i en garderob. Vilket gör att jag har bråttom ut i friska luften. Men knölen ligger kvar i garderoben och skrattar. Läs gärna mer om detta unikum här http://www.su.se/medarbetare/
Ytterligare ett otyg har återuppstått, oxstyng. Bara namnet är skrämmande nog. Kräket lägger sina larver i bölder på nötkreatur och lever sedan där som parasiter. Visserligen beskylls jag för att vara ett nöt ibland men inget kreatur så den här gången går jag nog fri.
Hustrun hade mycket göra med förberedelser för helgen och tänkte tysta mig med en pizza (hoppas att inte Ola Lauritzson läser detta). Satte mig som barnvakt hos ett barnbarn och så for hon iväg till pizzerian. Hon beställde en pizza med köttfärs och en massa gott på. Medan hon trodde att den bakades ordnade hon med ett annat ärende. När hon kom för att hämta sin beställning var den inte påbörjad. Då bad hon att få avbeställa, men ägaren blev så förtvivlad över att han inte hunnit så han gav henne en kebabtallrik som var klar. Och hon behövde inte betala ett endaste öre. Säkert en gest som Ola hade uppskattat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar