måndag 16 maj 2011

Lucka i lagen.

Hörde idag på nyheterna att vissa tjänster på mobiltelefonerna var belagda med avgifter trots att det inte är tillåtet. De hade tydligen hittat en lucka i lagen igen. Förra veckan var det någon som hittade en annan lucka. Och förde ut 23 miljoner till ett annat land för att få lägre skatt. Min tanke var då att det verkar som om den svenska lagen är lik en adventskalender med massor av luckor. Jag med min dåliga syn har alltid svårt att hitta rätt lucka. Hustrun har alltid en jätteliten adventskalender med minimala luckor som hon sitter och letar efter. Hon måste ha blivit expert på att hitta omöjliga luckor. Vi skulle väl alla någon gång behöva en lucka att försvinna bakom.
I en av kvällstidningarna står det idag att det finns misstanke om att mobiltelefonerna kan störa våra bin, så att de frångår sitt vanliga beteende http://www.prisjakt.nu/pryl/tele/713_mobiler_kan_ligga_bakom_massdoed_pa_bin. Undrar vad bina har hittat för luckan som de försvinner igenom. Det tvistar visst de lärde om också, men säkert är att bina blir allt färre. Trist för mig som älskar honung.
Jag tror att jag delar ut dagens lucka till IMF-cheften Strauss-Kahn. Och hoppas att den går i baklås så att han inte kan titta ut igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar