tisdag 17 maj 2011

Välhängt i garderoben.

Idag har jag förlängt livet på hustrun, åtminstone om man ska tro på dem som säger att skrattar man mycket så lever man längre. Hon skrattade så att linserna höll på att trilla ut. Jag har inventerat min garderob. Det första jag provade var en kavaj från troligt 1990-tal. Den var stor redan när den inhandlades, vet egentligen inte varför. Håller jag händerna på ryggen sitter den riktigt bra, men så kan jag ju inte gå omkring. Hustrun upptäcker något på ena ärmen. Det visar sig vara ett litet hål  och inte bara ett. Genast talar hon om för mig att jag har mal i garderoben. Men det nekar jag till, tror mer på fukt. Kavajen gick till sällare jaktmarker. Därefter provade jag en skjorta som skiftade färg, det var en färg på ena hållet och en annan från andra hållet. Naturligtvis undrade hustrun var jag hade köpt den och när. Det var väl Dressmans extraerbjudande, ta sju och betala för en. Och den här skjortan var den sjunde. Har nog aldrig använt den. Men den passade fint i färg till hustruns bil, som är modell ä. Sedan dök det upp ett par byxor, de var trånga i midjan men vida i benen. säkert inte använda sedan dotter föddes (1977). De var välhängda och svåra att veckla ut. Nästa par satt riktigt bra tyckte jag, både i midjan och längden. Kanske kommer de i slag med tiden.
För några veckor sedan var jag i en sportaffär som bytte in gamla löpardojor. Man fick 200 kronor för sina gamla om man köpte nya. Man kanske skulle föreslå Dressman att byta in gamla skjortor för en tjuga stycket. Så jag sparar på mina för säkerhets skull. Slipsar har jag också gott om. Måhända skulle leksaksaffären ta hand om dem och göra ny klänningar till Barbie.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar