fredag 27 maj 2011

Rut flyttar in.

Nu har jag blivit med två fruar. Snuttelisa har hämtat hem en Rut. En underbar svägerska har lånat ut en av sina Rutor, som har fått en provanställning hos oss. Än så länge håller hon sig i skuffen på bilen och tjurar. Vi måste bygga om lite för att hon ska trivas. Undrar om det duger med en FM Mattsson? Tänkte inhandla en i morgon. Eftersom Rut är tablettmissbrukare har hustrun fyllt på förrådet med ljusblå dito i cellofan. Hoppas att Rut gillar den sorten. Skam vore annars.
Min sängkompis på nattradion förtäljde att Malta och Filipinerna har en lagändring att vänta. Skiljsmässa ska numera bli tillåtet i dessa länder, men först måste man leva separerad i fyra år. Omgifte är inte tillåtet. Det är annat än hos oss där vi byter partner i samma takt som vi byter skjorta. Nu byter inte jag skjorta så ofta. Den nuvarande har jag haft i 35 år och kalsongerna vänder jag på var fjortonde dag.
På tal om kalsonger hörde jag talas om ett utedass, som var sexkantigt och höll på att ramla omkull. Som tur var stod dörren på vi gavel likt en stötta. Ägaren ville riva, men det tyckte inte länsstyrelsen. De bidrog glatt med 127.000 kronor till renovering av holken. Otroligt vad det finns gott om pengar. Detta dyrbara dass finns att beskåda i Lundby i Västerviks kommun om det skulle tränga på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar