onsdag 25 maj 2011

Rut, var är du?

Lite tekniskt strul med webbläsaren har gjort att jag inte riktigt hållt schemat.
Nattradion är som vanligt intressant. I Rödeby hade de förra året en älgkalv, som vägrade lämna samhället och blev mer och mer tam. En djurfarm förbarmade sig över den och han fick namnet Fabbe. Men med tiden upptäcktes det att han inte var en Fabbe utan istället en Fabiola. I år hade Fabiola tydligen roat sig med ett one night stand och resultatet lät inte inte vänta på. En älgbambino såg dagens ljus. Fadern rapporteras vara okänd.
En annan sak som stört mina funderingar är att disken har blivit en amöba, den förökar sig genom delning. Diskuterade med hustrun, som hade sina egna tankar om fenomenet. Hon trodde snarare att vi hade några inneboende, som åt hos oss utan att diska efter sig. Hur är det möjligt att två personer under loppet av ett dygn kan smutsa ner i stort sett allt porslin som finns i skåpen. Jag skulle vilja beskylla Lauritzson och Skipper för att deras tillredning av maten kräver många byttor. Och för övrigt så tycks både Benson och Mrs Hall ha övergivit oss för länge sedan. Jag tycker att det har blivit jobbigt att både diska och bädda min säng. Och ibland får jag gå en sväng med snabeldraken. Var är alla Rutorna någonstans?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar