söndag 1 maj 2011

Trädgårdsmöbel enligt överenskommelse

Efter en patiens som inte ville gå ut, gav jag mig på Stiga Garden igen. Gav honom en slurk bensin i cylindern och hotade med blåslampan. Till min förvåning gav det avsedd effekt och han hostade igång. Gräsmattan blev klippt och det var nära att det blivit klippt för Stiga själv också. Vid justering av förgasaren försökte Stiga back sig ur mitt grepp. Han var bara någon meter från dammkanten när jag lyckades slänga mig över honom och få i växel framåt. Som tack för räddningen körde han rakt över min vänstra fot. Precis som jag inte hade tillräckligt med problem med den innan.
På eftermiddagen tog jag en kik på Blocket och hittade en trädgårdsmöbel av en modell som vi letade efter. En snabbt diskussion med hustrun och vi beslöt oss för att åka och titta. Med släp, spännband och ett glatt humör gav vi oss iväg. Men vi blev besvikna och vände hemåt utan möbel. Rätt som det var såg hustrun en fin trädgårdsmöbel utanför ett hus. Då flög f-n i mig och jag ställde mig på bromsen. Konstaterade att ingen verkade vara hemma. Jag frågade hustrun vilken möbel hon helst ville ha. Hon bara stirrade på mig. Då förklarade jag att jag tänkt lämna pengar och en lapp med ett meddelande. På lappen tänkte jag skriva "hämtat enligt överenskommelse. Pengarna i kuvertet". Hustruns kommando var helt kort "du är inte klok. Kör!"
Hur skulle detta se ut rent juridiskt? Hade det varit en stöld eller ett missförstånd?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar