lördag 30 april 2011

Stiga Garden

Sommarens vedermödor har börjat. Gräset växer. Jag rullade ut min gräsklippare för att ge den en omgång efter vinterdvalan. Ett känt problem från i fjol var att kniven gick emot kåpan och det förde ett j-a liv. Med släggan i högsta hugg går jag till angrepp. Grannen höjde på ögonbrynen på andra sidan staketet och såg frågande ut. Jag förklarade att Stiga skulle ha sig en omgång så att han vet vem som bestämmer.
Sen var det där med att starta. Jag fjäskade med ny olja och ny bensin, men Stiga verkade inte vaken. Efter upprepade drag i startsnöret lessnade jag och gick därifrån. Bättre att promenera sig trött än att tjura med Stiga.
Vinkande med vit flagg när hustrun ville ut och gå. Hängde kameran på axeln, man vet ju aldrig vad som kan komma i ens väg. Och något kom i vår väg. Familjen älg dök upp i skogsbrynet.

Visserligen inte levande, men mycket verklighetstrogna. En ganska lugn och händelsefattig dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar