fredag 9 mars 2012

Två avocados i byxan

Jag lovade att skriva några rader då och då. Men det är förbaskat svårt och komma intill datorn. Den är oftast upptagen med något som är viktigt och som måste göras. Sen har vi blivit uppgraderade på nätet men det gick åt skogen alla redan i starten. Vi hade bara nät på dagen och var nerkopplade efter klockan 17. Efter mycket om och men så har vi åtgärdat problemet idag .
Själv är jag på bättringsvägen efter ett ingrep i ljumsken som gjordes i måndags morse. Glad i hågen infann jag mig utan frukost på givet klockslag. Efter två timmar visade jag stället som var aktuellt, rakad och fin. Det här kommer att gå snabbt sas det. Men ryggbedövningen tog överallt utan där läkaren skar. Det var bara att somna in en stund.
När jag kom till uppvaket så gick klockan ett par timmar  och jag började bli hungrig. Efter kaffe och mackor trodde jag att jag skulle få åka hem. Men se det blev inte som jag trott. Mitt sår hade svullnat upp och läkaren kallas  för inspektion. Hon visste inte vad som hade gått fel. Det var bara att börja om, så åkte jag ner igen för en ny tupplur. Efter ännu ett symöte var klockan så mycket att det bestämdes att jag skulle stanna kvar över natten. Attans tänkte jag. Hoppades att jag skulle kunna sova, men fick vara glad  för det som bjöds.  När jag installerats såg jag att det låg två andra gubbar där. En såg ut som om han hade ramlat ner från ett höghus. Han var blåslagen över allt.  Den andre släppte av en riktig brakare så lakanen fladdrade. Sen kom syster och sa till mig att jag måste kissa. Hon skall skannade mig med en apparat så det gick inte att fuska. Hon hotade att tömma mig med slang. När jag kom till toaletten fick jag en chock. Jag hade aldrig sett något liknade. I mina byxor var  klockspelet svullet och lilablått. Det såg ut som jag hade två avacados inplanterade. Men det gick att lätta på trycket så småningom. Efter hemkomsten visade jag frugan vad jag hade mellan benen. Hon bara gapskrattade åt mig. Inget medlidande där inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar