söndag 19 februari 2012

I väntan på Vasaloppet.

Hej igen! Det var inte i går. Inbillar mig att jag har dåligt med tid för att lägga ner en rad då och då, men frugan påstår att det är en prioriteringsfråga. Hon har väl rätt som vanligt. Jag har lite svårt för den här tiden på året. Är ingen vintermänniska, vill mest sitta inne och mysa i värmen. Men bara vi kommer förbi min födelsedag och Vasaloppet så brukar det lätta. Då kommer ljuset och värmen. Jag hoppas på en tidig vår med mycket sol och lediga dagar. Har visserligen ett par projekt som måste göras i sommar, men har investerat i nya maskiner som kommer att underlätta arbetet. Har jobbat undan hos mina barn så nu blir det att vara hemma och hålla sig undan innan dom hittar på några nya projekt. Men jag har ju en påhittig fru som inte går att lita på när det gäller. Det blir till att hålla sig på behörigt höravstånd. När hon skriker på mig brukar jag köra med hörselskydd med radio och många watt. Efter flera försök brukar hon komma med en kaffebrickan och då är jag inte sen att stänga av. Alltså åker jag dit som vanligt. Kvinnans list kallas det. Men man skall väll inte klaga om man tänker på grekerna och vad dom har att se fram  emot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar