fredag 29 april 2011

Världens dyraste biltvätt

Chefen på jobbet hade investerat i en grilltunna. Så nu kommer han att grilla oss allihop nästa vecka. Eller kanske är det nykomlingarna som ska få sin varma mat. Fast dom har det hett om öronen redan som det är. Deras arbetsplats lades ner och de blev tvångskommenderade till oss. Sammanslagningar har inte samma popularitet som det kungliga bröllopet i England precis.
Efter jobbet åkte jag för att tvätta bilen på den nya anläggningen i stan. Jag hade varit där en gång innan, men då hade de hjälp på plats. Nu skulle jag med min brist på tekniskt kunnande lösa detta själv. Efter en stunds misstänksamt studerande av automaten lät jag denna sluka mitt kort. En ångestladdad stund. Var finns ångra knappen? Så var det då dags att slå koden. Var? Där fanns två skärmar med siffror. Jag valde den vänstra och slog in min kod. Inget hände och jag stirrade på skärmen. Till min förskräckelse gick det plötsligt upp för mig att jag köpt biltvätt för närmare 6000 kronor! Och jag hade bara 120 dagar på mig att tvätta upp pengarna. I panik drar jag ut kortet och trycker på allt som har med avbryt att göra. Svettig står jag där och stirrar på apparaten. Då kom en räddare i nöden. Han förklarade att jag slagit koden på touchskärmen där man väljer hur mycket man vill tvätta för. Efter mitt livs snabbaste biltvätt kör jag hem, slår på datorn och kontrollerar mitt konto. Först då kunde jag pusta ut, min biltvätt hade trots allt bara kostat 100 kronor. Tack och lov slapp jag stå vid biltvätten och sälja rabatterade tvättar hela helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar