torsdag 23 juni 2011

Fängelsebyxor på Eric Saade.

Nu är det sommar och benen vill komma ut och lufta sig. Jag fick ett par kortbyxor på jobbet. På vårt jobb får vi ha det till skillnad från Materialmännen. Men å andra sidan sett ser vi ut därefter också. Jag tog på mig dessa och konstaterade att jag såg inte klok ut. Byxorna var sydda för en med stor rumpa och välmusklade ben. Som tyvärr inte jag är utrustad med. Jag liknar mest en välgödd stare, smala ben och kalaskula.
Just nu pågår ett norskt underhållningsprogram på TV, liknar Allsång på Skansen. Fantastiskt roligt att se och höra Herman Hermits igen. Men värre är det att se Eric Saade iklädd fängelsebyxor. Kan inte förstå mig på detta mode. Får krupp när jag ser det. Gällivarehäng med halva byhålan synlig och flaggan på halv stång. Minns en gång då jag kom till Ulricehamn med postbilen. En av tjejerna på bryggan, som arbetade med paketutkörning vänder rumpan åt mig och visade hela byhålan när hon böjde sig ner. Jag till och med såg att hon hade stringtrosa. Jag fick gå in i skuffen och hålla mig i spännremmarna för att inte gå i taket. Jag trodde inte mina ögon. Dålig representant för posten, tycker jag.
Om ni undrar varför jag kallar det för fängelsebyxor så har jag hört att det bara finns one size på fängelserna och det verkar vara så utanför murarna också. Har sett vissa grabbar som går så bredbent för att hålla upp byxorna så att det ser ut som om de har gjort på sig.
Jag hörde på radion härom natten att de kollar hur den svenske mannen klär sig. Då gnälldes det om shorts inte var okey för några år sedan. Nu är de godkända, men däremot inte byxor som slutar nedanför knäet. Det senare hade jag tänkt att göra av mina postenbyxor för det tycker jag ser bättre ut än shorts, åtminstone på mig. Och klart bättre än fängelsebyxor.
http://blogg.loopia.se/2011/06/15/ar-din-blogg-vard-en-ipod/

1 kommentar: