torsdag 16 juni 2011

Vem har en kaka över?

Jag känner att jag måste säga nåt. Några av Snuttalisas vänner har saknat mig. Sena kvällar, mycket festligheter och jobb har satt käppar i hjulet. Åskar har hållit igång också. Vad mer kan jag skylla på?
Annars är jag på  mitt vanliga aggressiva humör i trafiken. Där finns så mycket som är i vägen. Turistsniglarna lägger vägen under sig, blinkar åt höger och svänger sedan vänster. De är inte kloka. Undrar om körkortet följer med husvagnen som extra tillbehör.
Igår blev jag fångad på bild av lagen. Kameran satt gömd i en stolpe. Själv satt jag i helt andra tankar när blixten slog till. Sånt straffar sig genast. Jag läxade upp mig själv med väl valda ordalag och det var den dagsförtjänsten. Nu blir det inga sötebrödsdagar och jag får dra ner på bakverken. Kanske kan jag börja baka själv. Men då får jag väl hustrun på mig. Kakbidrag sökes!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar