söndag 3 juli 2011

ROT-avdrag för flygelbyggnad.

Igår började jag med att hotta upp min bloggsida så att den skulle se lite mer proffsig ut. Så, vad tycks? Nu är det inte jag själv som gör detta, mina kunskaper är inte i den kalibern. De sträcker sig till att skriva och surfa runt på nätet. Det är Snuttalisa som hjälpt och tyckt igen. Tycker gör hon ofta när det gäller mig. Är det inte det ena så är det, det andra, sa snickarn med spiken i fickan när han slog sig på fingret och inte på tummen.
Själv sitter jag i trädgården och håller mig informerad om vad mina grannar gör med sitt bygge. De ska bygga en så att säga pensionärskuvös och det har pågått i några veckor nu. Hustrun var bekymrad redan när de började gräva ner sina plintar. Hon är van vid att se mig när jag bygger. Enligt vårt tycke var det alldeles för långt mellan plintarna i förhållande till det klena virket. Men vi får väl se.
För övrigt har jag gömt mig i snickarboden största delen av dagen. Det blir liksom lugnast så och jag får pula med mitt. Igår tog jag en sväng med Stiga.


Då kom en gammal fågelholk nerdråsandes och höll på att träffa mig i skallen. Det var väl han där uppe som inte tyckte om fastighetsvården på de små livens bostäder. Men han var så gentil att han väntade tills de hade flyttat innan han rev ner den. Jag får väl ansöka om att göra ett ROT-avdrag för renovering av flygelbyggnader. Skall se över mina brädtillgångar. Kan ju vara trevligt med nya inackorderingar nästa år också. Om inte har ju katten kul när han ska försöka ta dem. Det håller nere matkostnaderna när de föredrar uteserveringen. Där bjuds grodlår, fågel, orm och råtta. En av kattorna stökade runt i grönskslandet härom dagen, skulle väl fixa sallad som tilltugg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar